Στον κόσμο των διαιτών-διατροφών ένα διατροφικό πρόγραμμα για απώλεια βάρους με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, συχνά προκαλεί ενδιαφέρον. Οι δίαιτες Paleo, South Beach και Atkins εντάσσονται σε αυτήν την κατηγορία. Μερικές φορές αναφέρονται ως κετογονικές ή «κετο» δίαιτες. Αλλά η κετογονική δίαιτα είναι πραγματικά πολύ διαφορετική. Σε αντίθεση με άλλες δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, οι οποίες εστιάζουν στην πρωτεΐνη, η keto επικεντρώνεται στο λίπος, το οποίο παρέχει έως και 90% των ημερήσιων θερμίδων. Την τελευταία δεκαετία η κετογονική διατροφή στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, έχει ανοδική πορεία συνεχώς. Καθημερινά όλο και περισσότεροι άνθρωποι την επιλέγουν, ως διατροφή για απώλεια βάρους ή ως διατροφή για την αντιμετώπιση αυτοάνοσων νοσημάτων.

Βασική αιτία για την επιλογή της, αποτέλεσαν κυρίως ευρήματα πολλών επιστημονικών μελετών, σύμφωνα με τα οποία μια διατροφή φτωχή σε υδατάνθρακες αλλά πλούσια σε λιπαρά, μπορεί να αποδειχθεί πιο αποτελεσματική στην απώλεια βάρους απ’ ότι μια δίαιτα με λίγα λιπαρά, καθώς λειτουργεί και θεραπευτικά στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Ένα μεθοδευμένο πρόγραμμα κετογονικής διατροφής αποτελείται σε ποσοστό 80% από λιπαρά, 15% πρωτεΐνη και μόλις 5% υδατάνθρακες. Μερικά υγιή ακόρεστα λίπη επιτρέπονται στη διατροφή κετο - όπως ξηροί καρποί (αμύγδαλα, καρύδια), σπόροι, αβοκάντο, tofu και ελαιόλαδο. Αλλά τα κορεσμένα λίπη από έλαια (φοίνικα, καρύδας), λαρδί, βούτυρο και βούτυρο κακάο επιτρέπονται και μάλιστα σε υψηλές ποσότητες. Η πρωτεΐνη είναι μέρος της δίαιτα keto, αλλά συνήθως δεν κάνει διάκριση μεταξύ λιπαρών πρωτεϊνών και πρωτεϊνικών πηγών με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά όπως βόειο κρέας, χοιρινό και μπέικον.

Η διατροφή συνεπώς στηρίζεται στην άποψη ότι όταν το άτομο κάψει τις θερμίδες που προέρχονται από τους υδατάνθρακες, το σώμα θα αρχίσει να καίει το λίπος για να έχει ενέργεια, μεταβαίνοντας σε μία κατάσταση που λέγεται κέτωση.

Τι είναι όμως η κέτωση?

Η κέτωση είναι ένα φυσικό μέρος του μεταβολισμού. Συμβαίνει, είτε όταν η πρόσληψη υδατανθράκων είναι πολύ χαμηλή ή όταν το άτομο δεν έχει φάει για μεγάλο χρονικό διάστημα ή αν δεν φάει αρκετές θερμίδες μέσα στην ημέρα. Οτιδήποτε από αυτά οδηγεί σε μειωμένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, κάτι που “υποχρεώνει” τον οργανισμό να διασπάσει τα λιπαρά από τα λιποκύτταρα του ατόμου για να βρει την ενέργεια την οποία στερείται από την έλλειψη υδατανθράκων. Το ήπαρ ξεκινά να καίει λίπος για ενέργεια παράγοντας κετόνες. Οι κέτονες χρησιμοποιούνται για ενέργεια από όλα σχεδόν τα κύτταρα του οργανισμού και μελέτες έχουν δείξει πως ειδικά ο εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα με κετόνες παρά με γλυκόζη.

Δυστυχώς όμως χρειάζεται χρόνος ώστε ολόκληρο το σώμα να προσαρμοστεί σε αυτή την κατάσταση. Όταν η κέτωση αρχίζει να υφίσταται στον οργανισμό έχουν παρατηρηθεί κάποια συμπτώματα τα οποία είναι αναγνωρισμένα ως "συμπτώματα γρίπης κέτωσης". Κούραση, ναυτία, κόπωση, δυσοσμία αναπνοής, κακή ποιότητα ύπνου, αυξημένο αίσθημα πείνας. Ωστόσο δεν χρειάζεται τρόμος, είναι φυσιολογικά, διαρκούν λίγο και οδηγούν στην επιτυχία της κέτωσης. Το άτομο που θέλει να ακολουθήσει την Κετογονική διατροφή, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έρθει σε επαφή με γιατρό αν πρόκειται να την ακολουθήσει για λόγους υγείας ώστε να λάβει τις σωστές προσλαμβάνουσες.

Στην Biodiet θα βρείτε ολόκληρη ενότητα, αφιερωμένη σε προϊόντα για Κετογονική διατροφή χωρίς μεγάλη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και χωρίς ζάχαρη. Προϊόντα τρίτης γενιάς, καινοτόμα που θα σας βοηθήσουν να φτάσετε στο στόχο σάς. Η υγεία ξεκινά πάντα από μέσα μας και την απόφασή μας για μια σωστή και ισορροπημένη καθημερινότητα που θα μας προσφέρει ευεξία. Επιλέξτε την Biodiet για να πετύχετε το στόχο σας. Είμαστε αυτό που χρειάζεστε στη σωστή στιγμή.