Ζάχαρη το αμφιλεγόμενο γλυκαντικό

Posted by Μαίρη 16/09/2019 0 Σχόλια

Ζάχαρη παρεξηγημένο γλυκαντικό ή όχι?

 

Ποιος δεν έχει γευτεί την γλυκιά και εθιστική γεύση της  ζάχαρης?

Μία γεύση που σου χαρίζει αμέσως ευτυχία, θαρρείς και κρύβει μέσα της κάποιο μαγικό φίλτρο που σου φτιάχνει τη διάθεση.

Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Η ζάχαρη είναι η  κοινή ονομασία για τους γλυκούς και υδατοδιαλυτούς υδατάνθρακες πολλοί από τους οποίους χρησιμοποιούνται στα τρόφιμα.

Η ζάχαρη παρασκευάζεται από ζαχαροκάλαμο, ζαχαρότευτλα, σφένδαμνο, κριθάρι, άγρια χουρμαδιά, φοίνικα τόντυ, κοκκοφοίνικα, ζαχαροφοίνικα, και ως ζαχαρούχος χυμός από τη γιουβαία και νυπά. Μπορούμε να την βρούμε σε πολλές μορφές όπως λευκή, καστανή, άχνη, μαύρη, ντεμεράρα και πάντα μετά από κάποιας μορφής επεξεργασία. 

Η ζάχαρη δικαίως έχει κατηγορηθεί για τις δυσάρεστες επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό.

 

 

ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΖΑΧΑΡΗ? ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ ΠΟΤΕ?

 

H ζάχαρη περιέχει απλά σάκχαρα, που είναι απαραίτητα στην καθημερινή μας διατροφή.

Συνήθως όταν χρειαζόμαστε τόνωση και ενέργεια αναζητούμε την λήψη της μέσω των τροφών που την περιέχουν καθώς έχει την ιδιότητα να αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα άμεσα.H γλυκόζη είναι η κατεξοχήν «τροφή» του εγκεφάλου και των μυών.

Εντούτοις τα απλά σάκχαρα δεν βρίσκονται μόνο στη ζάχαρη, αλλά και στο μέλι και σε φρούτα. Σε μια ισορροπημένη και σωστή διατροφή οι θερμίδες από τη ζάχαρη, το μέλι και τα φρούτα καλό είναι να καλύπτουν το 10% των συνολικών θερμίδων μέσα σε ένα 24ωρο.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπερβαίνετε αυτό το ποσοστό, αφού ως αρνητική συνέπεια είναι το πλεόνασμα των απλών σακχάρων να αποθηκεύεται στον ανθρώπινο οργανισμό σαν λίπος. Το πιο επιθυμητό είναι να καταναλώνετε τρόφιμα που περιέχουν φυσικά σάκχαρα όταν χρήζει ανάγκης η τόνωση της ενεργητικότητά σας.

Σχετική εικόνα

 

 

 

Οι περιπτώσεις που χρειαζόμαστε σάκχαρα στον οργανισμό είναι

  • Στο πρωινό για άμεση ενέργεια
  • Πριν την γυμναστική γιατί παρέχουν στους μυς την απαραίτητη γλυκόζη προς καύση (φρούτα, μέλι κτλ)
  • Όταν μας κυριεύει το στρες
  • Όταν δε μπορούμε να συγκεντρωθούμε απόλυτα στη δουλειά, στο σπίτι, στο διάβασμα.

Η γλυκόζη στην σωστή ποσότητα στον οργανισμό μας και μέσα από τις σωστές τροφές μπορεί να μας χαρίσει ενέργεια, τόνωση, ευχάριστη διάθεση και για αυτό αποφεύγουμε προιόντα με επεξεργασμένη ζάχαρη, κρυφή ζάχαρη, και επιλέγουμε βιολογικές τροφές και με όσο το δυνατόν φυσικά γλυκαντικά.

Στον αντίποδα των θετικών επιπτώσεων της γλυκόζης, έχουμε πολλά αρνητικά σημεία και αυτό γιατί δυστυχώς τα επεξεργασμένα σάκχαρα, μόνο επιβλαβή για την υγεία είναι.Η υπερβολική κατανάλωση τους μπορεί να προκαλέσει:

  • Αύξηση της χοληστερόλης
  • Καταπόνηση την καρδιά

  • Προετοιμάζει το σώμα για τον διαβήτη

  • Συσσωρεύει λίπος στα όργανα του σώματος.

  • Δημιουργεί συσπάσεις στα αιμοφόρα αγγεία

  • Οδηγεί σε διαβήτη τύπου 3

  • Αυξάνει το αίσθημα πείνας

  • Προκαλεί ρυτίδες και χαλάρωση του δέρματος

  • Καταβάλει το ανοσοποιητικό σύστημα

  • Αυξάνει τον κίνδυνο για κατάθλιψη

  • Αυξάνει το σωματικό βάρος

 

Η μείωση τόσο της προφανούς, όσο και της κρυμμένης ζάχαρης από τη διατροφή μας, είναι από τα πιο αποτελεσματικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για την υγεία μας.

 

Το να την κόψουμε «εν ψυχρώ», μπορεί να καταστεί  δύσκολο για μερικές εβδομάδες, ωστόσο το σώμα σε γρηγορο χρόνο προσαρμόζεται και βελτιώνεται στο να ελέγχει τα σάκχαρα στο αίμα. Επιπροσθέτως, οι γευστικοί μας κάλυκες προσαρμόζονται και μπορούμε  να καταλάβουμε τη γεύση όλων των τροφών περισσότερο..Στην σημερινή πλέον εποχή μπορούμε εύκολα να αντικαταστήσουμε τη ζάχαρη, καθώς προηγμένα προιόντα έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να χαρίσουν στον καταναλωτή γλυκιά γεύση, χωρίς όμως τις βλαβερές συνέπειες, αφού βασίζονται στην μητέρα φύση.

 

Ζάχαρη καρύδας, μέλι, γλυκοζίτες στεβιόλης (στέβια), αγαύη, σιρόπι σφενδάμου, ερυθριτόλη, ξυλιτόλη, χαρουπόμελο, πετιμέζι είναι υποκατάστατα της ζάχαρης και κερδίζουν ολοένα έδαφος στο τραπέζι των καταναλωτών, αφού έχουν αποδειχθεί ότι προσφέρουν περισσότερες ιδιότητες από ότι η κοινή  κατεργασμένη ζάχαρη.Κάποια από αυτά δε, έχουν και αντιοξειοδωτικές ιδιότητες και βιταμίνες (σ.σ. μέλι, χαρουπόμελο).

 

Σε κάθε περίπτωση, πάντα τηρούμε το μέτρο σε όλα, καθώς καμία γλυκαντική ουσία, δεν είναι ευεργετική σε υπερβολικές ποσότητες.

Η γεύση του γλυκού είναι συνυφασμένη με την χαρά, την καλοπέραση, την ευθυμία. Όχι άδικα. Πρέπει όμως να επιλέγουμε πολύ προσεκτικά τα προιόντα που θα μας χαρίσουν αυτή την όμορφη γευστική αίσθηση, χωρίς να φορτώνουν τον οργανισμό με ανεπιθύμητες παρενέργειες.

 

Η BIODIET είναι αρωγός της σωστής και ισορροπημένης διατροφής για αυτό και σε εμάς θα βρείτε προιόντα που έχουν βιολογική ακατέργαστη ζάχαρη και προιόντα χωρίς ζάχαρη με φυσικά ακατέργαστα γλυκαντικά . Στηρίζουμε και προάγουμε ένα καλύτερο διατροφικό μέλλον για όλους. Για μία καθημερινότητα γεμάτη υγεία, ευεξία, ευζωία.

 

Η ζωή μπορεί να είναι γλυκιά με σεβασμό απέναντι στον οργανισμό και την υγεία μας. Εμπιστευτείτε μας. #BIODIET